Aangekomen in Windhoek - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Loek Homan - WaarBenJij.nu Aangekomen in Windhoek - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Loek Homan - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Windhoek

Blijf op de hoogte en volg Loek

12 Juni 2014 | Namibië, Windhoek

Na een lange reis zijn we aangekomen in Windhoek. Zonder enige vertraging stonden we in het Afrikaanse land. Prachtige heuvels en bruingele graslanden en zeeën van ruimte. Een vliegveldje van niks en dan instructies volgen over onze 4x4. Hoe werken de versnellingen, wanneer gebruik je die, hoe blaas je de banden weer op, hoe en wat tank je, hoe zet je je tentje op, hoe werkt de koelkast en ga zo maar door. Dan op de linker weghelft met die bak op pad. 45 km. naar de stad. Het gaat prima en we genieten en letten goed op het verkeer. Eventjes is het in de stad wennen als je alles tegelijk moet doen, maar we vinden in een keer het winkelecntrum waar we alle boodschappen voor de komende dag kunnen doen, waar we geld kunnen pinnen en een namibiesche simkaart kunnen kopen (die kost minder dan een dag huur van een sateliettelefoon). Maar dan is het ineens ook donker om half zes. Maar we laten ons ook daar niet door afschrikken en vinden met maar een keer de weg vragen ons guesthouse. Het is hier best fris 's avonds en na onze "meet en greet" en alle uitleg over de hele reis, gaan we gauw naar ons kamertje, zonder verwarming. Effe lekker klungelen etc. en zo gauw naar bed. Morgen naar Sesriem, zo'n 390 km. door de Kalahariwoestijn. Daar gaan we overmorgen de Sossusvlei bezoeken. Wanneer jullie meer horen blijft een vraag, maar tot dan!

• 12 Juni 2014 - 21:52

Stefanie:

Hoi, heel veel plezier!
    Hou ons maar op de hoogte,

Stefanie

• 12 Juni 2014 - 22:47

Henny En Wim:

goeie reis en geniet van al het moois.

• 13 Juni 2014 - 14:08

Mieke:

Het avontuur is begonnen! Goede reis in de woestijn.

• 14 Juni 2014 - 10:26

Lou Homan:

fijn dat je goed bent aangekomen.

het allerbeste en tot horens pa.