Dolfijnen, zeeleeuwen en pelikanen - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Loek Homan - WaarBenJij.nu Dolfijnen, zeeleeuwen en pelikanen - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Loek Homan - WaarBenJij.nu

Dolfijnen, zeeleeuwen en pelikanen

Door: Loek

Blijf op de hoogte en volg Loek

16 Juni 2014 | Namibië, Swakopmund

Swakopmund laat zich vandaag van z'n winterse kant zien. Het is grijs en mistig. Dat betekent dat de zee ook kalm is met heel weinig golven.
We worden opgehaald door onze touroperator in Walvisbaai. Daar stappen we op een klein bootje met 10 duitsers en een nederlandse. Al gauw komen er pelikanen op de boot af. Ze worden nl. gevoerd. Een beetje een circus, maar wel de kans om ze van heel dichtbij te zien. Dat geldt ook voor de zeeleeuwen. Ze dartelen overal in de baai rond. Er zijn er heel veel. Een van hen komt ook op de boot. Je kunt hem aaien, pootje geven, een high-five maken. Circus en een beetje bedenkelijk, maar nu zie je hoe groot ze zijn, dat hun ondervacht gewoon droog is en ze ruim in hun vet zitten. Ze wegen 180 kg en je zit er gewoon even naast. Dan heeft ie een paar visjes verdient en ploep .... weg is ie! Dan varen we door de haven naar een ander deel van de baai, waar de dolfijnen zitten. Ze komen spelen met de boeggolven en de golven achter de motor. Daarom gaan de motoren omhoog. Dat geeft meer golven en minder kans op verwondingen. Het wordt echt leuk. We hebben er nog nooit zoveel gezien! We maken weinig foto's, want anders genieten we er zelf niet van. Eerst zien we de grote tuimelaars, dan zien we een veel kleinere soort, die allen hier voorkomt. Op het eind van de tour wordt er geproost met lekkere hapjes, oesters en "champagne". OP het goed leven! Het is inmiddels al in de middag en eindelijk klaart het op. We wandelen door Swakopmund, bekijken de bezienswaardigheden en gaan vanavond dineren in de beroemde Tug, op de pier van het stadje. Morgen naar Twijfelfontein in het noorden.

• 16 Juni 2014 - 19:32

Caroline Hofman:

WOW! Geweldig! Ik geniet van jullie reisverhalen. Dankjewel. En nog heel veel avontuur en plezier!

• 17 Juni 2014 - 17:05

Lou Homan:

fijn weer een verslag te ontvangen.
    heb je er wel tijd voor?
    geniet er maar van. Hartelijke groetjes ook van Bep pa

• 18 Juni 2014 - 08:48

Arnold:

Leest weer lekker weg, mooie verhalen.
    Have fun ook namens de andere collega's