Naar Windhoek - Reisverslag uit Otjiwarongo, Namibië van Loek Homan - WaarBenJij.nu Naar Windhoek - Reisverslag uit Otjiwarongo, Namibië van Loek Homan - WaarBenJij.nu

Naar Windhoek

Door: Loek

Blijf op de hoogte en volg Loek

24 Juni 2014 | Namibië, Otjiwarongo

Dinsdag 24 juni
Het is weer tijd geworden om richting Windhoek te gaan. Vandaag rijden we naar Waterberg, zon 390 km. We laten na ong. 2 weken de gravelroads achter ons en zoeven over het gladde asfalt. Onze 4x4 doet het tot nu toe uitstekend. Nog geen enkele panne, lekke band of zo iets. Dat kan wel anders gaan, hebben we van anderen gehoord. We stoppen in Tjumeb, waar we gaan tanken en ons gas moeten bijvullen om te koken. Ook Otjivarango doen we aan voor een korte stop. Dan slaan we af en rijden 5 km. verder het pad op naar Weavers Rock Guest Farm. De naam doet het pad eer aan. Hier komt niemand boven met een gewone personenauto. Deze 5 km. naar boven wordt de avontuurlijkste tot nu toe. Hobbel de bobbel komen we boven. We rijden over grote keien en door diepe kuilen. De guest farm heeft niet helemaal begrepen wat de moderne kampeerder wil: een schoon saniatir en een eenvoudig, maar schoon keukenblokje om te koken en af te wassen. Dat wordt behelpen. Gelukkig is de bar prima! Het uitizicht vanaf onze plek is prachtig, maar gelukkig staan we hier maar één nacht.

Woensdag 25 juni
De boel opruimen en op naar Okavandjo. Daar is een leuke handscraft market en we koen er langs op weg naar Windhoek. In Okavandjo wordt flink gehandeld tussen ons en de dames die met hun spullen langs de weg staan. We komen met een mooi houten olifant en Oryx terug en iedereen is blij met de prijs! In demiddag arriveren we in Windhoek, laden de auto uit bij onze guesthouse en rijden naar het vliegveld om de auto in te leveren. De manne van daar brengen ons terug naar de stad. Daar eten we heerlijk, vlak bij de guesthouse, al vindt Yvonne van het guesthouse dat we eigenlijk met de taxi heen en weer moeten, al is het maar 200 m. lopen. Zo veilig is het 's avonds nou net niet. We lopen heen en nemen de taxi terug (€3,50). Morgen Windhoek verkennen.

• 26 Juni 2014 - 16:47

Lou Homan:

Fijn weer iets van je te horen.
    Gelukkig niet opgegeten door de Hottentotten!
    Nu op naar An en Rob.
    Doe ze de groeten en voor jullie nog

een fijn vakantie.
    hartelijke groeten van Pa en Bep

• 26 Juni 2014 - 16:49

Lou Homan:

alle goede dingen in tweeën!