Dagje in Windhoek - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Loek Homan - WaarBenJij.nu Dagje in Windhoek - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Loek Homan - WaarBenJij.nu

Dagje in Windhoek

Door: Loek

Blijf op de hoogte en volg Loek

26 Juni 2014 | Namibië, Windhoek

Eindelijk weer eens echt uitgeslapen! Tot bijna half negen geslapen en toen ontbeten. Dan inchecken voor de vlucht van morgen naar Mombasa. We staan volgens het systeem al ingecheckt in de business-class. Prima als het klopt, maar toch maar even navragen voor we voor deze luxe een exorbitant bedrag moeten bijbetalen.
Windhoek is een kleine stad van ong. 300.000 inwoners. Het mag dan wel winter zijn, maar we gaan zomers gekleed op pad. Het centrum is maar klein en we lopen er zo naar toe. De leukste toeristenattractie zijn toch wel de meteorietstenen in het centrum, die in 1937 net buiten de stad zijn neergedaald. Er is nog de bekende Uhrturm, maar dat vinden we maar een raar torentje. De grote winkelstraat herbergt wat elke stad in Europa biedt. We lopen naar de bekende Christuskirche en het naastgelegen Independence Museum. Dat is een super modern gebouw, dat sinds enige maanden geopend is. Het laat de verschrikkingen zien, die de oorspronkelijke bewoners hebben ondergaan tijdens de koloniale overheersing door de Duitsers en daarna de Zuidafrikaners. Je schaamt je er bijna voor om een blanke te zijn. Overal kan je heerlijke cappuccino 's drinken en heerlijk eten.
Dan gan we terug naar ons guesthouse en pakken de boel helemaal opnieuw in. Dan eten we onze laatste rantsoenen en duiken vroeg in bed. Morgen om 04.30 uur worden we opgepikt voor onze transfer naar de luchthaven van Windhoek.

• 26 Juni 2014 - 19:20

Eric:

Loek, Patricia heel mooie reis tot nu. Afrika begint mij ook weer te kriebelen. Loek ben benieuwd of je nog wat kan gaan duiken in Diani Beach en/of Wasini. groet Eric.