Op reis naar Mombasa - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Loek Homan - WaarBenJij.nu Op reis naar Mombasa - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Loek Homan - WaarBenJij.nu

Op reis naar Mombasa

Door: Loek

Blijf op de hoogte en volg Loek

28 Juni 2014 | Kenia, Mombassa

Wij zijn gisteravond aangekomen in Mombasa. Het beloofde vrijdag een spannende dag te worden, want de avond daarvoor (donderdagavond) kregen wij plots een email dat ons vluchtschema vanuit Windhoek naar Mombasa was gewijzigd. We vlogen oorspronkelijk vanuit Windhoek via Johannesburg en Addis Abeba naar Mombasa en zouden zaterdagochtend om 01.35 daar aankomen. De schemawijziging hield in dat wij plots in Adis Abeba 13 uur moesten wachten en dan via Kilimanjaro naar Mombasa zouden vliegen en daar zaterdagmiddag om 14.30 uur zouden aankomen.

Dat wilden wij natuurlijk helemaal niet en belden met Cheaptickets in Nederland dat dit geen stijl was. Zij konden niets voor ons doen, omdat dit door de vliegtuigmaatschappij zelf wordt besloten.

Vrijdagochtend dus op pad met het plan om op een van de luchthavens te veranderen. Dat lukte tot onze grote opluchting in Johannesburg. We hadden daar 4 uur overstaptijd en konden het daar aan een balie regelen dat we niet door zouden vliegen naar Adis Abeba, maar naar Nairobi en daar 11/2 uur later door konden vliegen naar Mombasa. Toen waren we ineens niet op zaterdagochtend om 01.35 aan, maar vrijdagavond om 21.00 uur!! Dat was nog veel beter dan ons oorspronkelijke reisplan! Het scheelde dus sowieso al 41/2 uur met ons oorspronkelijke plan en wel 171/2 uur met het gewijzigde plan.

Inmiddels hadden we al genoten van onze business seats op de vlucht van Windhoek naar Johannesburg. Wat viel het daarna tegen om weer Economie class te vliegen! Jammer dat we alleen op het korte stukje business class vlogen en niet op het lange stuk. Maar goed, we waren heel blij met ons supersnelle reisschema, dus verder geen enkel gezeur!

Annemarie en Erwin stonden ons op te wachten op het vliegveld in Mombasa en we zijn laat in bed gekropen. Het is hier dag en nacht tropisch warm, in tegenstelling tot Namibië. Daar was het overdag heerlijk! 27 graden, droge lucht en een windje. Hier is het dag en nact rond de 30 graden en tropisch klam en warm. Gelukkig heeft het huis van Rob en An af en toe wind. Alles staat tegen elkaar open de hele dag. Nu zitten we lekker met elkaar aan de koffie, bekijken het huis en de tuin.